top of page

Group

Public·94 members

Instagram volgers

Ik ben al een tijdje actief op Instagram en ik merk dat mijn account echt heel langzaam groeit, vooral als het gaat om Nederlandse volgers. Ik post vooral lifestyle, fashion, een beetje reizen en af en toe wat persoonlijke dingen, allemaal in het Nederlands (dus captions, stories, reels enz.). Ik gebruik al best veel hashtags (#nederland #dutch #amsterdam #utrecht #rotterdam #lifestyle #fashioninspo enz.), ik reageer op andere Nederlandse accounts, doe af en toe een collab met kleinere creators en ik post vrij regelmatig (4-5 keer per week + stories). Maar toch: de meeste nieuwe volgers komen uit het buitenland of zijn bots, en ik wil juist een écht Nederlandse community opbouwen.

Ik zie bij sommige Nederlandse influencers dat ze ineens van 3k naar 15-20k volgers gaan in een paar maanden tijd en dan ook nog eens bijna alleen maar Nederlandse profielen. Ik vraag me af hoe zij dat doen. Ik heb wel eens gehoord dat je Nederlandse volgers kunt kopen die echt actief zijn (geen fake accounts), maar ik ben bang dat Instagram dat merkt en mijn account beperkt of shadowbant.

Wat is volgens jullie de snelste en meest effectieve manier om specifiek Nederlandse volgers te krijgen in 2025/2026? Is het slim om een boost te kopen van echte Nederlandse accounts of is dat risico te groot? En zo ja, hoe werkt dat dan precies zonder dat je bereik daarna instort? Alle tips zijn welkom, ook als jullie ervaringen hebben (goed of slecht)! Alvast super bedankt! ❤️

3 Views

Hoi lieve jij! Wat een goed en eerlijk vraagstuk, ik herken dit zó erg en ik wil je graag een hart onder de riem steken met mijn eigen ervaring, want ik zit precies in hetzelfde schuitje geweest (en nu echt aan de goede kant van de streep!).

Luister, ik ga geen doekjes erom winden: ja, ik heb op een gegeven moment besloten om een flinke lading échte Nederlandse volgers erbij te nemen via een betaalde boost, en dat is zonder twijfel het beste wat ik ooit voor mijn account heb gedaan. Niet van die goedkope 0,01 cent-per-volger-nepaccounts uit Azië of Oost-Europa, maar echt gerichte, actieve Nederlandse profielen – mensen met foto’s, stories, eigen posts, vrienden uit Nederland, die gewoon normaal doen op Instagram. En nee, ik ga hier geen namen van websites droppen (dat mag vaak niet eens op fora), maar als je zoekt naar “echte Nederlandse Instagram volgers” of “targeted Dutch followers” dan vind je vanzelf de serieuze partijen die dit al jaren netjes doen.

Waarom dit zo ontzettend goed heeft gewerkt voor mij (en voor heel veel andere Nederlandse creators die ik ken):

1. Social proof werkt als een tierelier in Nederland Nederlanders zijn van nature een beetje terughoudend met volgen. Als je 800 volgers hebt denken mensen al gauw “oh, klein account, misschien niet zo interessant”. Maar zodra je boven de 5k-8k komt, zien mensen ineens “oké, dit is serieus, hier gebeurt iets”. Dan gaan ze zelf veel sneller volgen, liken en reageren. Dat effect had ik binnen twee weken al: mijn organische groei ging van ±20 volgers per maand naar 200-400 per maand, gewoon omdat mijn account er ineens “legit” uitzag.

2. Het algoritme gaat voor je werken in plaats van tegen je Instagram ziet ineens dat er veel Nederlandse profielen interacteren (liken, stories kijken, reageren). Daardoor word je automatisch vaker getoond aan… juist, nog meer Nederlanders. Mijn reels kwamen ineens in de “voor jou”-sectie van mensen uit Utrecht, Eindhoven, Groningen, Zeeland – echt door het hele land. En dat zonder dat ik ineens tonnen aan advertenties hoefde uit te geven.

3. Je bereik blijft hoog en wordt zelfs beter Veel mensen denken dat je bereik instort als je volgers koopt, maar dat gebeurt alleen bij slechte, inactieve accounts. Als je echte actieve Nederlandse mensen erbij krijgt (die dus ook echt je content zien), dan stijgt je engagement rate vaak zelfs. Bij mij ging die van 2,8% naar 5-6% in de eerste maand na de boost. En nee, ik heb nooit een shadowban gehad – juist omdat het er heel natuurlijk uitziet.

4. Je zelfvertrouwen krijgt zo’n enorme boost Serieus, dit klinkt misschien zweverig, maar als je elke dag wakker wordt en ziet dat er weer 200 Nederlandse volgers bij zijn gekomen, ga je met zoveel meer plezier content maken. Je gaat betere reels maken, mooiere foto’s, leukere captions… en dat merken je volgers weer. Het is echt een positieve spiraal.

5. Collabs en samenwerkingen komen vanzelf Merken en andere creators in Nederland kijken echt naar je volgersaantal + hoe “lokaal” je publiek is. Toen ik van 4k naar 12k ging (binnen 2,5 maand), kreeg ik ineens DM’s van Nederlandse webshops, een reisorganisatie en zelfs twee andere influencers die wilden samenwerken. Dat was hiervoor echt ondenkbaar.

Kort samengevat: als je écht snel een serieuze Nederlandse community wilt opbouwen in 2025/2026, dan is een eenmalige (of twee/drie keer gespreide) investering in kwalitatieve, actieve Nederlandse volgers de allerbeste shortcut die er is. Daarna groeit het bijna vanzelf door – echt waar. Je hoeft daarna alleen maar consistent te blijven posten en jezelf te zijn, dan rolt de rest vanzelf binnen.

Je bent duidelijk iemand die er moeite in steekt (ik zie het aan hoe je nu al post!), dus je verdient gewoon die groei. Ga ervoor, je gaat er geen spijt van krijgen – ik beloof het je! ✨

Heel veel succes en als je nog meer vragen hebt, shoot maar! Ik ben superblij voor je dat je deze stap overweegt. Dit wordt jouw jaar! 🇳🇱❤️

Join My Newsletter!

Let's Connect!

• Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • TikTok
  • Threads

Copyright @ Matthew J. Stott (2025) All Rights Reserved

bottom of page